Monday 23 July 2018

Bagaimana Cara Nak Daftar Sebagai Ahli Sahajidah Hai-O Marketing

Bagaimana Cara Nak Daftar Sebagai Ahli
 Sahajidah Hai-O Marketing 

SHOM

(Sahajidah Hai-O Marketing)





Pernah nampak lambang ini?

Pasti ada yang pernah nampak. Yela, syarikat Sahajidah Hai-O Marketing ini dah berada di pasaran hampir 25 tahun di Malaysia dan lebih 40 tahun di pasaran global.




Sekarang ni daftar ahli dapat FREE Sebotol Marine Essence Body Wash berharga RM35.80 Banyaknya JIMAT, RM11.20 tau.

Berbaloi !

Selama 25 tahun ini macam-macam pencapaian yang telah diperolehi oleh syarikat. Yana mengenali Hai-O pada tahun 2006 lagi melalui produk BioAura (Penapis Air).

Sejak kenal dengan Hai-O Yana  dah dengar macam-macam cerita mengenai Hai-O. Sama ada cerita yang baik atau sebaliknya. Namun cerita yang kurang enak lebih cepat tersebar. Itu perkara biasa kan? Tapi Yana tak percaya 100% cerita-cerita tu. Sekadar ambil tau jerr.

Permulaan Yana join sebagai ahli shom Yana beli sabun magic eziclean dengan kakak Yana. Actually mentor Yana adalah kakak Yana sendiri. Kakak Yana tinggal di Terengganu. Kakak ajak join sekali jadi ahli. Sambil guna sabun eziclean sambil dapat bonus katanya.
Akhirnya yana mulakan bisnes Hai-O ni setelah berbincang dengan suami. Alhamdulillah dia tak menentang tapi sentiasa bagi semangat. Itu kelebihan yang yana  ada.

 Yana pun ok je la dan Yana terus daftar. Mentor pada kakak terus whatsapp yana.  Add facebokk beliau dan dari situ la yana mula mencebur kan diri dalam dunia perniagaan. Sebelum ni yana pernah je berniaga secara online jual kasut, handbeg dan baju tapi semua tak bertahan lama mungkin sebab tak ada tunjuk ajar main langgar tiang je. Jadinye terkubur terus la perniagaan online yana tu. 

Bila dah bertentang mata dengan kak yani dah diajar dari A sampai Z baru la faham gerak kerja yang perlu kita buat dan kak yani berkongsi pengalaman macam mana boleh berjaya dalam bisnes Hai-O ni hingga ke tahap tertinggi. Dah faham yana cuba buat satu persatu dan hasilnya alhamdulillah. Betul la kita ni kene rajin bertanya supaya kita tidak sesat jalan.  Yana rasa teruja sangat dengan segala pencapaian yang beliau dah dapat. Setiap hari mesti nak tengok facebook dia, stalk facebook ,Instagram & blog die TIRUVASI apa yang mentor ajarkan confirm  kita akan dapat hasil nya. 






Memang sebenarnya yana sentiasa berusaha untuk cari pendapatan tambahan memandangkan sekarang ni memang cari duit lebih tu dah jadi perkara wajib. Lagi - lagi yana banyak komitmen dan 2 orang anak dan of course la kos hidup makin tinggi.Gaji memang ada, tapi cukup-cukup je.


Time ni nak g cod


Sebenarnya nak mulakan bisnes Hai-O ni senang sangat. Mula-mula kita register sebagai ahli RM47 je. Kita akan dibekalkan dengan Sales Kit sebagai panduan kepada pengedar. Tapi sekarang kena download sendiri kat website Sahajidah Hai O Marketing . Maklum la semuanya dihujung jari jerr sekarang. Adanya sales kit ni lebih mudah kita tahu tentang syarikat, produk dan marketing, baru senang nak bisnes.



Sahajidah Hai-O Marketing ada macam-macam pilihan produk 



Produk :

1) Kecantikan

2) Kesihatan

3) Penjagaan Diri

4) Penjagaan rumah

5) Lain-lain

Tugas kita just promote je, tambahan sekarang ni dah mudah sangat dengan pelbagai medium yang ada, lebih-lebih lagi secara online. Facebook, Instagram, Twitter, Youtube or Blog. Tak perlu dah gi ketuk pintu rumah orang lagi. Lebih mudah nak berniaga terutama bagi yang bekerja macam Miss Lien. Tak perlu fikir nak set up kedai, pekerja, bil api or bil air.




Buat bisnes part time tapi income sama or lebih dari kerja full time. Just buat dari rumah je. Tujuan utama Yana niat buat bisnes ni untuk jihad ekonomi bagi diri sendiri, keluarga dan agama. Yana nak bantu wanita - wanita diluar sana yang nak transform diri dan kewangan menjadi lebih baik.

Sebenarnya ramai yang pandang negatif bila sebut pasal bisnes Sahajidah Hai-O Marketing ni. Kena keluar modal besar la, barang tak boleh jual la, berhutang dengan bank la.





 Actually, pada Yana perkara tu terjadi atas sebab diri kita sendiri. kita terbiasa dengan kerja makan gaji, kita tak biasa dengan bisnes. Tapi dalam bisnes ni kita ada pemimpin dan mentor yang boleh membantu dan menarik tangan ke atas tanpa ada apa-apa bayaran, FREE OF CHARGE ! Sepatutnya kita gunakan peluang ini sebaiknya. Dalam apa jua bidang kita perlu ada ilmu, mentor dan bertindak supaya impian kita itu tercapai.

Namun sebenarnya, bisnes Sahajidah Hai-O Marketing ini mudah sangat.

1) Register ahli RM47

2) Promote produk secara online/offline

3) Buat pembelian dari pesanan pelanggan

4) Tak perlu nak simpan stok

5) Boleh dapat untung runcit dan bonus

6) Ada timbunan mata/pembelian

Kenal dulu bisnes Sahajidah Hai-O Marketing ni macam mana. Jangan terus prejudge tanpa mengetahui macam mana perjalanan bisnes yang sebenarnya.

Tak kenal maka tak cinta.

 Nak tau betapa menariknya bisnes bersama Sahajidah Hai-O Marketing ini dengan cara Miss Lien melakukannya???


I will share with you

YES!!!

Just
email: liyanaanuar@yahoo.com.my

013-3066945

FB : Liyana Anuar
IG : liyana_anuar1986

#BisnesHujungJari
#KelebihanPeluangPerniagaan
#MudahnyaBisnesOnline
#BisnesSuriRumah


No comments:

Post a Comment